POLITYKA PRYWATNOŚCI

&

REGULAMIN

Regulamin organizacyjny podmiotu MERIMED POLSKA LTD Sp. z .o.o.

wykonującego działalność leczniczą

Niniejszy regulamin został przyjęty na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654 ze zm.). W sprawach w nim nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy o działalności leczniczej oraz aktów wykonawczych do niej, a także ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009, Nr 52 poz. 417 ze zm.) oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

§1

Podstawy prawne funkcjonowania

1. Regulamin został przyjęty dla podmiotu wykonującego działalność leczniczą działającego pod firmą MERIMED POLSKA LTD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Będzinie, ul. Sobieskiego 39, 42-500 Będzin, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000867146, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, IX Wydział Gospodarczy, REGON: 387391348, NIP: 6252475438 zwanym dalej „MERIMED POLSKA”.

2. MERIMED POLSKA jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Śląskiego pod nr Księgi 000000239410, oznaczenie Organu W-24.

3. MERIMED POLSKA działa na podstawie obowiązujących przepisów prawnych, w tym w szczególności:

a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej i aktów wykonawczych do ustawy,

b) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

§2

Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację i porządek

procesu udzielenia świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym jakim jest MERIMED POLSKA.

2. Regulamin określa w szczególności:

a) cele i zadania MERIMED POLSKA,

b) strukturę organizacyjną,

c) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres świadczeń zdrowotnych udzielanych przez MERIMED POLSKA,

d) miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych,

e) organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,

f) sposób kierowania podmiotem leczniczym,

g) zasady udostępniania dokumentacji medycznej.

§3

Cele i zadania

1. Celem MERIMED POLSKA jest udzielanie kompleksowych i specjalistycznych ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny estetycznej oraz kosmetologii estetycznej, służących przywracaniu i poprawie zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych.

2. Do zadań MERIMED POLSKA należy w szczególności:

a) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji lekarskich,

b) wykonywanie zabiegów iniekcyjnych i laserowych,

c) planowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej,

d) zapewnienie wysokiej jakości świadczeń zdrowotnych,

e) zapewnienie nowoczesnych i efektywnych metod leczniczych,

f) stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego, będącego pod stałym nadzorem

technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy jakości,

g) realizowanie świadczeń zdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i indywidulanych potrzeb pacjentów.

§4

Struktura Organizacyjna

1. W ramach podmiotu leczniczego MERIMED POLSKA działa zakład leczniczy DR GABRIELA CLINIC.

2. W Zakładzie DR GABRIELA CLINIC funkcjonuje jednostka organizacyjna, w której udzielane są świadczenia medyczne:

a) 01 – Dr Gabriela Clinic Laseroterapia & Medycyna Estetyczna

3. W ramach jednostki organizacyjnej, w o której mowa w ust. 2 działają następujące komórki organizacyjne

a) udzielające świadczeń medycznych:

− 001 - Poradnia Medycyny Estetycznej (9000)

− 002 - Gabinet zabiegowy i laseroterapii (9450)

b) nieudzielające świadczeń medycznych

− komórka administracyjno-gospodarcza.

2. Do zadań Poradni Medycyny Estetycznej należy bezpośrednie udzielanie pacjentom świadczeń zdrowotnych, obejmujących swoim zakresem diagnostykę, leczenie (w zakresie niezbędnym ze względu na stan zdrowia pacjentów) i pielęgnację.

3. Do zadań Gabinetu zabiegowego i laseroterapii należy wykonywanie zabiegów oraz procedur związanych bezpośrednio z udzielaną poradą lekarską, w szczególności takich jak iniekcje i opatrunki.

4. Do zadań komórki administracyjno-gospodarczego należy działalność pomocnicza, związana z funkcjonowaniem MERIMED POLSKA. Działem kieruje menager administracji.

5. Wszystkie jednostki i komórki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania MERIMED POLSKA pod względem diagnostyczno-leczniczym oraz administracyjno-gospodarczym. Współdziałanie odbywa się

z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

6. Szczegółowy zakres czynności pracownika MERIMED POLSKA określa umowa o pracę oraz indywidualny zakres czynności pracownika.

7. Szczegółowy zakres czynności współpracownika MERIMED POLSKA określa umowa kontraktowa o świadczenie usług.

§4a

1. Do wspólnych zadań poszczególnych jednostek oraz komórek organizacyjnych Zakładu – dla realizacji celu, o którym mowa w § 3 – należy w szczególności:

a) realizacja zadań i celów Zakładu określonych w niniejszym regulaminie,

b) inicjowanie wszelkich działań, służących skuteczniejszej realizacji zadań Zakładu,

c) opracowywanie wniosków do projektów planu finansowego Zakładu na dany rok oraz realizacja zadań, wynikających z tego planu,

d) opracowywanie sprawozdań z wykonanych zadań, zleconych przez dyrektora oraz sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów,

e) realizowanie zaleceń uprawnionych podmiotów w celu usprawniania funkcjonowania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych Zakładu,

f) opracowywanie projektów odpowiedzi na pisma właściwych organów administracji publicznej w zakresie zadań danej jednostki lub komórki organizacyjnej Zakładu,

g) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Zakładu w celu realizacji zadań wymagających uzgodnień między nimi,

h) prowadzenie bazy danych, obejmującej sfery działalności Zakładu w zakresie działania danej komórki organizacyjnej Zakładu,

i) udzielanie wyjaśnień, służących badaniu przez dyrektora zasadności skarg i wniosków odnoszących się do działalności danej jednostki lub komórki organizacyjnej Zakładu,

j) ochrona tajemnicy służbowej,

k) przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji,

l) wykonywanie innych czynności każdorazowo określonych osobnym zarządzeniem lub poleceniem służbowym dyrektora.

2. Szczegółowy sposób wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, określa dyrektor w drodze zarządzeń i poleceń służbowych.

§5

Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

1. MERIMED POLSKA prowadzi działalność leczniczą w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.

2. Zakres świadczeń udzielanych przez MERIMED POLSKA obejmuje odpłatne świadczenia zdrowotne z zakresu medycyny estetycznej oraz kosmetologii estetycznej.

§6

Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych

1. Świadczenia zdrowotne są udzielane w następujących zakładach leczniczych i poniższych lokalizacjach:

a) Zakład leczniczy działający po nazwą DR GABRIELA CLINIC

Rudy (47-430), Biały Dwór 23, gm. Kuźnia Raciborska

2. Pomieszczenia oraz wyposażenie MERIMED POSLKA w sprzęt medyczny odpowiadają wymaganiom sanitarnym i standardom określonym w obowiązujących przepisach.

§7

Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

1. MERIMED udziela świadczeń zdrowotnych wyłącznie w godzinach pracy miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, tj. w dni robocze od 9.00 do 17.00, a w pozostałe dni w godzinach uprzednio umówionych.

2. Świadczenia zdrowotne udzielane są z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, respektując prawa pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

3. W podmiocie świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny lub inne osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia oraz spełniające wymagania zdrowotne określone w odrębnych przepisach.

4. W MERIMED POLSKA usługi są wykonywane przez aktualnie zatrudniony personel, dlatego też rejestracja wizyty lub wykupienie pakietu usług nie gwarantuje, że usługa zostanie wykonana przez określonego lekarza lub konkretną osobę spośród personelu pomocniczego MERIMED POLSKA.

5. Ze względu na rodzaj świadczonych usług MERIMED POLSKA nie gwarantuje osiągnięcia efektu, który zakłada pacjent przystępując do leczenia. Osoba udzielająca świadczenia informuje pacjenta o przewidywanym, standardowo osiąganym efekcie wykonywanego świadczenia, długotrwałości efektów leczenia, jak również o możliwości wystąpienia skutków niepożądanych. Pacjent na każdym etapie leczenia jest uprawniony do zadawania pytań i konsultowania swoich wątpliwości z personelem MERIMED POLSKA.

§8

Odmowa wykonania świadczenia

MERIMED POLSKA zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania świadczenia w następujących przypadkach:

a) gdy pacjent nie wyraził zgody na wykonanie świadczenia lub zgoda nie została udzielona w formie pisemnej;

b) jeżeli stan pacjenta wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych środków, które mogłyby w ocenie personelu MERIMED POLSKA wpłynąć na wystąpienie ewentualnych powikłań w związku z wykonywanym świadczeniem lub uniemożliwić lub utrudnić wykonanie świadczenia.

c) jeżeli pacjent nie zastosował się do zaleceń personelu MERIMED POLSKA co do konieczności przygotowania się w określony sposób do świadczenia, w tym w szczególności wykonania niezbędnych badań;

d) jeżeli w ocenie lekarza pacjent nie kwalifikuje się do wykonania danego świadczenia, w tym w szczególności z uwagi na przedstawione przez pacjenta wyniki badań, a także z innych względów o charakterze medycznym lub zdrowotnym;

e) jeżeli pacjent nie wyrazi zgody na czynności, których podjęcie jest konieczne do prawidłowego wykonania świadczenia, w tym w szczególności odmówi udzielenia informacji lub nie udzieli niezbędnych informacji koniecznych do prawidłowego wykonania świadczenia, bądź nie wypełni wszystkich stosowanych i wymaganych formularzy w MERIMED POLSKA;

f) jeżeli pacjent nie wyrazi zgody na wykonywanie dokumentacji zdjęciowej stanowiącej element dokumentacji medycznej;

g) jeżeli pacjent nie dokona płatności za świadczenie w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

§9

Obowiązki pacjenta

Do obowiązków pacjenta należy:

a) podjęcie decyzji o poddaniu się określonym świadczeniom zdrowotnych dopiero po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczenia, przewidywanych efektach i skutkach ubocznych, a także po wyjaśnieniu jego wszelkich wątpliwości w tym zakresie;

b) udzielnie odpowiedzi na pytania dotyczące stanu swojego zdrowia, jeśli w opinii osoby udzielającej świadczenia jest to uzasadnione rodzajem leczenia, któremu ma być poddany pacjent;

c) przestrzeganie zaleceń osoby udzielającej świadczenia zdrowotnego, stawianie się na wizyty kontrolne (o ile zostały zalecone);

d) niezwłoczne informowanie MERIMED POLSKA o wystąpieniu po zabiegu niepokojących objawów;

e) uiszczenie płatności za wykonane świadczenie,

f) przestrzeganie następujących zakazów:

− zakazu samowolnego korzystania ze sprzętów i aparatury służących do realizacji świadczeń,

− zakazu wchodzenia do pomieszczeń, w których realizowane są świadczenia bez zgody personelu MERIMED POLSKA,

− zakazu wnoszenia i spożywania na terenie placówki MERIMED POLSKA napojów alkoholowych, środków odurzających, palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych oraz innych substancji, które mogłyby zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta, lub też powodować lub zwiększać ryzyko powikłań zarówno podczas, jak i po zabiegu,

− zakazu pozostawiania swoich rzeczy osobistych w miejscach do tego niewyznaczonych; przedmioty wartościowe i pieniądze pacjent zobowiązany jest przechowywać przy sobie, pod rygorem braku odpowiedzialności MERIMIED POLSKA za rzeczy pozostawione bez nadzoru. Zaleca się pozostawienie wartościowych rzeczy (zegarków, biżuterii, sprzętu elektronicznego) w domu.

§10

Rejestracja wizyty

1. Rejestracja pacjentów odbywa się:

a) osobiście (bądź przez członków rodziny lub osoby trzecie),

b) telefoniczne,

c) za pośrednictwem panelu rezerwacji online, dostępnym na stronie www.drgabrielaclinic.pl, w zakładce „umów online”.

2. W przypadku rezerwacji wizyty, bez względu na sposób rejestracji, pacjent zobowiązany jest do dokonania w ciągu 48 godzin opłaty rezerwacyjnej w wysokości 200 zł. Opłata zostanie zaliczona na poczet kosztów konsultacji medycznej.

3. Opłatę rezerwacyjną należy wpłacić na rachunek bankowy MERIMED POLSKA nr: 81 1050 1243 1000 0090 3233 6928.

4. Nieuiszczenie opłaty rezerwacyjnej, o której mowa w ust. 2, uprawnia MERIMED POLSKA do anulowania wizyty.

5. W opisie przelewu należy wpisać: „opłata rezerwacyjna” oraz określić datę i godzinę planowanej wizyty.

6. W sytuacji gdy pacjent:

a) nie stawi się na wizytę i nie odwoła jej na co najmniej 72h przed zaplanowanym terminem, lub

b) nie stawi się na wizytę, której termin był już uprzednio przez pacjenta dwukrotnie zmieniony, opłata rezerwacyjna nie jest zwracana.

7. Opłata rezerwacyjna nie obowiązuje pacjentów korzystających z uprzednio wykupionych pakietów usług. W takim przypadku

a) nieodwołanie wizyty na co najmniej 72h przed zaplanowanym terminem lub

c) niestawienie się na wizytę, której termin był już uprzednio przez pacjenta dwukrotnie zmieniony,

MERIMED POLSKA dokonuje bezzwrotnego pomniejszenia salda pacjenta o równowartość 20% ceny za zabieg, który miał zostać wykonany na zaplanowanej wizycie.

8. Bezpośrednio przed planowaną wizytą pacjent jest zobowiązany potwierdzić swoją tożsamość, okazując dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem w recepcji miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych.

9. Ze względu na sytuację epidemiologiczną wynikającą z pandemii wirusa SARS-CoV-2 MERIMED POLSKA zastrzega sobie uprawnienie do:

a) wyrażenia zgody na zmianę terminu wizyty bez utraty opłaty rezerwacyjnej lub pomniejszenia salda pakietu, jeśli nieobecność pacjenta spowodowana jest zachorowaniem na Covid, objęciem go obowiązkową kwarantanną lub izolacją domową; MERIMED POLSKA może zażądać od pacjenta dokumentów potwierdzających wystąpienie ww. okoliczności;

b) zmiany terminu wizyty, jeśli personel MERIMED POLSKA zachorował na Covid lub jest objęty obowiązkową kwarantanną lub izolacją domową.

§11

Koszty udzielanych świadczeń

1. Świadczenia zdrowotne w MERIMED udzielane są odpłatnie (bez możliwości refundacji przez Narodowy Fundusz Zdrowia).

2. Ceny za udzielane świadczenia zdrowotne są określone indywidulanej, w trakcie konsultacji. Cena świadczenia ustalona w trakcie konsultacji jest ważna przez okres 30 dni. Po upływie tego terminu

MERIMED POLSKA zastrzega sobie prawo zmiany oferty cenowej.

3. Wszelkie płatności realizowane są gotówką, kartą płatniczą (kredytową) lub przelewem na wskazany rachunek wraz z ustaleniem terminu płatności. Płatność przelewem uznaje się za dokonaną w dniu zaksięgowania środków na rachunku bankowym MERIMED POLSKA.

4. Wszystkie płatności winny być uregulowane przed wykonaniem usługi. Warunkiem skorzystania z usług pakietowych jest opłacenie ceny za cały pakiet, przed wykonaniem pierwszego zabiegu wchodzącego w skład pakietu.

5. Wpłata zadatku jest równoznaczna z rezerwacją wyznaczonego terminu zabiegu. Wstępna rezerwacja terminu zabiegu dokonywana podczas wizyty kwalifikacyjnej ważna jest przez okres 2 dni roboczych następujących po dniu wizyty kwalifikacyjnej. W przypadku braku wpłaty zadatku w tym okresie, termin zabiegu jest anulowany. Płatność pozostałej należności winna być dokonana najpóźniej w dniu zabiegu, przed jego przeprowadzeniem.

6. Zadatek przepada, gdy zabieg nie może odbyć się z przyczyn leżących po stronie pacjenta, a w szczególności w przypadku:

c) nieprzybycia lub nieodwołania wizyty, chyba że odwołanie wizyty przez pacjenta nastąpiło z co najmniej 7 -dniowym wyprzedzeniem;

d) braku dostarczenia przez pacjenta kompletu wyników zleconych badań,

e) nieprzestrzegania przedoperacyjnych zaleceń personelu MERIMED POLSKA

f) nieodstawienia wskazanych leków / nieprzyjęcia zaleconych leków,

g) niedokonania płatności zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu

7. Zadatek nie przepada w sytuacji, gdy podczas konsultacji personel MERIMED POLSKA nie zakwalifikuje pacjenta do zabiegu lub w przypadku choroby bądź zdarzenia losowego, po przedłożeniu stosownego zaświadczenia.

8. MERIMED POLSKA zastrzega sobie prawo do egzekwowania nieuregulowanych należności poprzez listowne wezwanie do zapłaty, a w przypadku braku skuteczności tych działań - również na drodze postępowania sądowego i egzekucyjnego.

9. Z zastrzeżeniem innych postanowień niniejszego Regulaminu, warunkiem wykonania przez MERIMED POLSKA usługi jest wyrażenie przez Pacjenta pisemnej zgody na zabieg. Wyrażenie pisemnej zgody wymagane jest przed wykonaniem każdego zabiegu, również w sytuacji gdy Pacjent przechodzi terapię składającą się z serii zabiegów. Wyrażenie zgody na zabieg jest równoznaczne z akceptacją ceny za jego wykonanie.

10. Świadczenia zdrowotne mogą być udzielane w ramach pakietów. Ceny pakietów są określone w cenniku lub indywidualnie z pacjentem. Każdy pakiet jest ważny przez 12 miesięcy od dnia zakupu, chyba że konkretna oferta stanowi inaczej. Rezygnacja z pakietu przed upływem jego ważności nie

uprawnia do zwrotu niewykorzystanej kwoty uiszczonej za jego zakup, jednakże za zgodą MERIMED POLSKA pacjent może zmienić rodzaj zbiegów w pakiecie, pod warunkiem, że w ofercie MERIMED POLSKA znajdują się inne świadczenia zgodne z planem leczenia pacjenta. Istnieje również możliwość zamiany zabiegów medycznych na zabiegi kosmetyczne lub kosmetyki marki Dr Gabriela. Usługi wykorzystane w ramach pakietu następnie zamienionego na inne usługi lub kosmetyki są rozliczane po cenach regularnych.

11. MERIMED POLSKA umożliwia rozłożenie płatności za świadczone usługi na raty. W takim przypadku pacjent jest zobowiązany do zawarcia z MERIMED POLSKA umowy, której wzór dostępny jest w recepcji podmiotu leczniczego.

12. MERIMED POLSKA honoruje możliwość opłaty za zabiegi w systemie ratalnym MediRaty. Szczegółowych informacji udziela personel.

13. Produkty kosmetyczne zakupione w MERIMED POLSKA nie podlegają zwrotom ani wymianom.

§12

Sposób kierowania

1. MERIMED POLSKA kieruje Prezes Zarządu, którzy reprezentują go na zewnątrz.

2. Do obowiązków i uprawnień osób reprezentujących MERIMED należy w szczególności:

a) reprezentowanie MERIMED POLSKA na zewnątrz;

b) prowadzenie bieżących spraw MERIMED POLSKA związanych z administrowaniem i organizacją jego pracy;

c) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania MERIMED POLSKA – zgodnie z jego celem, umową spółki oraz kierunkami przyjętymi przez wspólników;

d) koordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek i pracowników w celu osiągnięcia przez MERIMED POLSKA jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników;

e) kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku MERIMED POLSKA wśród pracowników oraz klientów;

f) podejmowanie decyzji w sprawach współpracy gospodarczej z innymi podmiotami;

g) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem stosunku pracy;

h) kierowanie pracą podległego personelu;

i) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność MERIMED POLSKA.

§12a

Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

1. W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, MERIMED POLSKA współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.

2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą dotyczyć może w szczególności zapewnienia prawidłowości diagnostyki i leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

3. MERIMED POLSKA może udostępniać podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.

4. Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

5. MERIMED POLSKA, w miarę potrzeby, zawiera z podmiotami, o których mowa w ust. 1, umowy na wykonywanie niezbędnych świadczeń, które są niemożliwe do wykonania w MERIMED POLSKA, co dotyczy w szczególności:

a) przeprowadzania specjalistycznych badań pacjentów MERIMED POLSKA (w tym diagnostycznych),

b) zasięgania specjalistycznych konsultacji lekarskich, dotyczących stanu zdrowia pacjentów MERIMED POLSKA,

c) wykonywania badań laboratoryjnych na rzecz pacjentów MERIMED POLSKA

d) wykonywania zdjęć RTG pacjentom MERIMED POLSKA.

§13

Udostępnienie dokumentacji medycznej

1. MERIMED POLSKA prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

2. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w formie papierowej.

3. Dokumentacja medyczna zawiera:

a) oznaczenie Pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości (imię i nazwisko; datę urodzenia; oznaczenie płci; adres miejsca zamieszkania; numer PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość; w przypadku, gdy Pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania),

b) oznaczenie komórki organizacyjnej, w której udzielono świadczeń zdrowotnych,

c) opis stanu zdrowia pacjenta lub udzielonych mu świadczeń zdrowotnych,

d) opcjonalnie - zdjęcia pacjenta przed, w trakcie i po zabiegu,

e) datę sporządzenia.

4. MERIMED może udostępnić dokumentację medyczną:

a) pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta,

b) innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.

5. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

a) do wglądu,

b) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku,

c) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu,

d) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,

e) na informatycznym nośniku danych.

6. Dokumentacja medyczna udostępniania jest niezwłocznie. Ze względów organizacyjnych udostępnienie następuje w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku.

7. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje nieodpłatnie.

8. Pacjent podpisuje oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o jego stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia. Oświadczenie powyższe pozostaje w kartotece pacjenta.

9. Pacjent podpisuje oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji medycznej, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia. Oświadczenie powyższe pozostaje w kartotece pacjenta

§14

Tryb składania skarg i wniosków

1. Pacjent może składać skargi i wnioski dotyczące działalności MERIMED POLSKA.

2. Skargi i wnioski należy składać w formie pisemnej: za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres siz@drgabrielaclinic.pl, lub listownie na adres siedziby MERIMED POLSKA.

3. W celu rozpoznania skargi (wniosku), zgłaszana przez Pacjenta skarga (wniosek) powinna zawierać co najmniej:

a) dane osoby zgłaszającej skargę (wniosek): imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu;

b) informację o świadczeniu, którego dotyczy skarga (wniosek): rodzaj świadczenia, termin wykonania;

c) przedmiot skargi (wniosku) wraz z dowodami potwierdzającymi okoliczności podniesione w skardze (wniosku), w tym zdjęcia obrazujące stan pacjenta po wykonanym zabiegu (jedno zdjęcie wykonane przodem jedno zdjęcie prawego i jedno lewego profilu, wszystkie wykonane w dobrym świetle).

d) zdjęcie pacjenta zrobione z przodu i 2 profili w dobrym świetle;

e) skargi (wnioski) będą rozpatrywane w terminie do 30 dni roboczych od dnia ich wpływu.

f) niezależnie od powyższego, pacjent zobowiązany jest stawić się w placówce MERIMED POLSKA osobiście w terminie wskazanym przez MERIMED POLSKA w celu umożliwienia personelowi weryfikacji zgłaszanych przez pacjenta zastrzeżeń.

4. Czas rozpatrzenia skargi przez MERIMED POLSKA wynosi do 30 dni.

5. MERIMED POLSKA zastrzega sobie prawo do odmowy uznania skargi (wniosku), w przypadku gdy pacjent:

a) nie przedstawił dowodów świadczących o nienależytym wykonaniu świadczenia, wykonanych (utrwalonych) w czasie umożliwiającym stwierdzenie związku pomiędzy wykonanym świadczeniem a zgłaszanymi przez pacjenta zastrzeżeniami,

b) nie poddał się konsultacjom, o których mowa w ust. 3 lit. e) powyżej,

c) przerwał zaplanowane leczenie bez podania przyczyny,

d) nie zastosował się do zaleceń personelu MERIMED POLSKA,

e) dokonał korekt udzielonych świadczeń bez porozumienia z MERIMED POLSKA,

f) zataił informacje mające wpływ na przebieg i efekt świadczenia,

g) uległ wypadkowi, w wyniku którego doszło do uszkodzenia obszarów poddanych zabiegom.

§15

Przepisy końcowe

1. Każdy pacjent korzystający z usług MERIMED POLSKA zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i przestrzegania zapisów z niego wynikających.

2. Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu dostępny jest na stronie internetowej www.drgabrielaclinic.pl oraz w Recepcji.

Polityka prywatności

Niniejszy dokument określa warunki przetwarzania danych osobowych (zwanych dalej również „danymi”) i plików cookies w obszarze serwisu internetowego drgabrielaclinic.pl prowadzonego za pośrednictwem strony internetowej, udostępnionej pod adresem URL: drgabrielaclinic.pl, zwanej dalej „Serwisem”.

Właścicielem serwisu internetowego drgabrielaclinic.pl, operatorem serwisu i administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z jego funkcjonowaniem jest MERIMED POLSKA LTD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Będzinie ul. Sobieskiego 39, 42-500 Będzin, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000867146, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, IX Wydział Gospodarczy, REGON: 387391348, NIP: 6252475438 Administrator dokłada szczególnej staranności dla poszanowania prywatności klientów odwiedzających serwis drgabrielaclinic.pl

Wprowadzenie - rodzaj przetwarzanych danych, cele

Administrator zbiera informacje dotyczące osób fizycznych będących użytkownikami Serwisu w tym informacje dotyczące klientów (będących osobami fizycznymi) oraz informacje dotyczące osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzące we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, będące klientami, subskrybentami newslettera, wysyłającymi zapytania do administratora lub zgłaszającymi działania niepożądane.

Dane osobowe użytkowników przetwarzane są we wskazanych poniżej przypadkach i celach:

• rejestracji konta w Serwisie, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

• składania zamówienia w Serwisie w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

• złożenia reklamacji, w celu przeprowadzania procesów reklamacyjnych. Podstawa prawna: obowiązek administratora wynikający z przepisów prawa: ustawy o prawach konsumenta, kodeksu cywilnego dotyczących odpowiedzialności sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

• na potrzeby komunikacji w sprawach związanych z realizacją usług oferowanych przez sklep internetowy. Podstawa prawna: konieczność realizacji celów wynikających z uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

• w celu wykonania ciążących na administratorze obowiązków prawnych (np. wystawienia faktury) – podstawą przetwarzania są w takim wypadku art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z konkretnymi przepisami prawa, np. przepisami ustawy o podatku od towarów i usług stanowiącymi o obowiązku wystawienia faktury;

• w celu marketingu usług własnych, np. w celu wysyłania do użytkowników na stronie sklepu zindywidualizowanych komunikatów marketingowych, np. w formie propozycji zakupu towarów z wykorzystaniem profilowania, tj. w oparciu o dokonywane przez użytkownika uprzednio zakupy. Podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

• subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu przesyłania newslettera. Podstawa prawna: zgoda osoby, której dane dotyczą, wyrażana poprzez zapisanie się do newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

• korzystania z formularza kontaktowego, w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Podstawą prawną jest realizacja umowy lub podjęcie działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), bądź też zgoda – w sytuacji, kiedy użytkownik kontaktuje się z administratorem w jakimkolwiek innym celu niż związany z umową, wówczas, wysyłając formularz kontaktowy, użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie zawartych tam danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

• w sytuacji, kiedy użytkownik nie działa we własnym imieniu, ale jako reprezentant klienta, dane osobowe użytkownika przetwarzane są w celu wykonania konkretnej usługi / innej czynności, o których mowa powyżej, na rzecz klienta. Podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

• konieczności weryfikacji, realizacji obowiązków nałożonych na administratora przez odpowiednie przepisy prawa (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych) przygotowania odpowiedzi na przekazane administratorowi w ramach formularza zgłoszenia działania niepożądanego.

W przypadku, gdy klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter) na jego adres e-mail administrator będzie wysyłał wiadomości elektroniczne zawierające informacje handlowe o promocjach i nowych produktach dostępnych w Serwisie

§1

Jak skontaktować się z administratorem danych

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Serwisu jest MERIMED POLSKA LTD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Będzinie ul. Sobieskiego 39, 42-500 Będzin, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000867146, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, IX Wydział Gospodarczy, REGON: 387391348, NIP: 6252475438. Z Administratorem danych można się skontaktować przy użyciu adresu e-mail: recepcja@drgabrielaclinic.pl

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących polityki prywatności lub związanych z przetwarzaniem przez nas danych osobowych prosimy o kontakt:

z dopiskiem „dane osobowe” na adres: recepcja@drgabrielaclinic.pl

§2

Na jakiej podstawie przetwarzamy twoje dane

Zbierając dane osobowe, zawsze informujemy o podstawie prawnej ich przetwarzania. Wynika ona z przepisów RODO (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych).

Gdy informujemy o:

• 6 pkt 1 lit. a) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe na podstawie otrzymanej zgody,

• 6 pkt 1 lit. b) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe, ponieważ są one niezbędne do wykonania,

umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem, na otrzymane żądanie,

• 6 pkt 1 lit. c) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe w celu wypełnienia obowiązku prawnego,

• 6 pkt 1 lit. f) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów.

§3

Informacje o przetwarzaniu danych w celu zawarcia i realizacji umów, ewentualnego dochodzenia roszczeń oraz obrony przed nimi

Możemy przetwarzać dane osobowe niezbędne w celu realizacji zawartej z Tobą umowy. Jednak jeszcze przed jej zawarciem, możemy przetwarzać dane osobowe niezbędne w celu podjęcia działań na Twoje żądanie.

Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. b) RODO.

2. W trakcie realizacji umowy oraz po jej wykonaniu przetwarzamy dane osobowe jej strony w celu ewentualnego rozpatrywania roszczeń, a także ich dochodzenia. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest przykładowo możliwość udzielenia odpowiedzi na ewentualną reklamację, do czego jesteśmy zobowiązani na podstawie odrębnych przepisów prawa cywilnego. W takim przypadku będziemy przetwarzać dane osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes, jakim jest obrona przed ewentualnymi roszczeniami lub ich dochodzenie. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO.

3. Będziemy przechowywać te dane przez okres niezbędny do realizacji oznaczonych celów, nie później niż do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z odrębnych przepisów prawa.

4. Przysługuje Tobie prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. W sytuacji przetwarzania danych w celu rozpatrywania lub dochodzenia roszczeń, masz także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

5. Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak brak podania tych danych uniemożliwi zawarcie umowy lub jej realizację.

6. Odbiorcami tych danych są: nasz hostingodawca, dostawca usługi poczty elektronicznej, dostawca usług IT, dostawca usług telekomunikacyjnych oraz inni dostawcy usług, z których korzystamy w ramach oznaczonego celu.

§4

Informacje o przetwarzaniu danych w celu przesyłania newslettera

1. Umożliwiamy zapisanie się na listę odbiorców naszego newslettera. Jeżeli skorzystałeś z tej funkcjonalności, przetwarzamy Twoje dane osobowe właśnie w celu jego przesyłania. Newsletter może zawierać treści reklamowe, handlowe lub marketingowe.

2. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie Twojej zgody i tym samym art. 6 pkt 1 lit. a) RODO.

3. Masz prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na

zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania danych.

4. Będziemy przechowywać Twoje dane do czasu wycofania udzielonej zgody. W przypadku gdy nigdy jej nie cofniesz, będziemy przetwarzać Twoje dane do czasu zaprzestania przez nas przesyłania newslettera.

5. Przysługuje Tobie prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

6. Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak brak podania tych danych uniemożliwi przesyłanie newslettera.

7. Odbiorcami tych danych są: nasz hostingodawca, dostawca usługi wysyłania newslettera.

8. W celu zrezygnowania z otrzymywania newslettera możesz wypisać się przez kliknięcie „Rezygnacjaz subskrypcji” w newsletterze lub skontaktować się z nami wysyłając maila na adres recepcja@drgabrielaclinic.pl

§5

Informacje o przetwarzaniu danych w celu marketingu bezpośredniego oraz o profilowaniu

1. Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu marketingu bezpośredniego. Dzieje się to na przykład wówczas, gdy odpowiadamy na Twoją wiadomość, przedstawiając szczegóły naszej oferty.

2. W celu marketingu bezpośredniego możemy korzystać z profilowania, polegającego na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji o wyświetleniu Tobie reklam. Decyzja ta jest podejmowana na podstawie podejmowanych przez Ciebie czynności w Serwisie, a w szczególności na podstawie zawartych umów lub przeglądanych stron. W praktyce, profilowanie wspomaga użyteczność naszego Serwisu, pozwalając na zaprezentowaniu Tobie treści, które potencjalnie mogą Ciebie interesować.

3. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO.

4. Będziemy przechowywać Twoje dane do czasu niezbędnego dla celu realizacji.

5. Przysługuje Tobie prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

6. Masz prawo nie podlegać profilowaniu, chyba że wyraziłeś na to zgodę. Jednak wówczas, podstawą przetwarzania Twoich danych będzie udzielona zgoda (art. 6 pkt 1 lit a) RODO), którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Wówczas także, Twoje dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia udzielonej zgody.

7. Podanie tych danych jest dobrowolne, a brak podania tych danych uniemożliwi realizację bezpośrednich działań marketingowych.

8. Odbiorcami tych danych są: nasz hostingodawca, dostawca usług telekomunikacyjnych, dostawca usług reklamowych i dostawca komunikatora dostępnego na stronie internetowej Serwisu.

§6

Informacje o przetwarzaniu danych w celu zapewnienia bezpieczeństwa

1. Od momentu gdy uruchamiasz naszą stronę internetową, w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług przetwarzamy takie dane, jak:

• publiczny adres IP urządzenia, z którego nadeszło zapytanie,

• typ i język przeglądarki

• data i godzina zapytania,

• liczba wysyłanych przez serwer bajtów,

• adres URL uprzednio odwiedzonej strony, w przypadku gdy odwiedziny nastąpiły przy użyciu tego odnośnika,

• informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji zapytania.

2. Naszym prawnie uzasadnionym interesem w tym przetwarzaniu jest prowadzenie dzienników zdarzeń serwera

i zabezpieczanie Serwisu przed potencjalnymi atakami hakerskimi i innymi nadużyciami. W tym, możliwość ustalenia adresu IP osoby wykonującej niedozwoloną czynność w obszarze Serwisu, taką jak próba łamania zabezpieczeń, czy publikacja treści zabronionych, czy próby niedozwolonych działań z użyciem naszych serwerów.

3. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO.

4. Będziemy przechowywać te dane przez okres niezbędny do realizacji oznaczonych celów, nie później niż do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z odrębnych przepisów prawa.

5. Przysługuje Tobie prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

6. Podanie tych danych jest warunkiem korzystania z Serwisu. Brak podania tych danych uniemożliwi korzystanie z Serwisu.

7. Odbiorcą tych danych jest nasz hostingodawca, dostawca usług telekomunikacyjnych.

§7

Informacje o odbiorcach danych

Przetwarzając dane osobowe, korzystamy z usług zewnętrznych. Dlatego odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być podmioty trzecie. Zbierając dane osobowe, zawsze informujemy o tych odbiorcach, jednak z uwagi na prymat czytelności komunikatu, czynimy to skrótowo. Dlatego niniejszym wyjaśniamy, że gdy informujemy o poszczególnych kategoriach odbiorców, są to następujące podmioty:

• Dostawca usług hostingowych w ramach brandu Zenbox jest cyber_Folks S.A ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, zarejestrowana pod numerem KRS: 0000685595

• Dostawca platformy eCommerce: "9 BITS" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Solec 81 B / A-51, 00-382 Warszawa

• Dostawca usług marketingowych Kwanko Sp. z o.o., Grzybowska 4 / 144, 00-131 Warszawa.

§8

Informacje o przekazywaniu danych do państw trzecich

1. Z uwagi na to, że korzystamy z usług innych dostawców, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza strefę Europejskiego Obszaru Gospodarczego, mianowicie do kraju: Stany Zjednoczone Ameryki (USA).

2. Komisja Europejska ustaliła, że niektóre kraje spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) należycie chronią dane osobowe.

3. Ponieważ kraj do którego przekazujemy dane osobowe nie został uznany za kraj bezpieczny, przekazywanie danych odbywa się w oparciu o umowę, zawierającą standardowe klauzule ochrony danych, przyjęte przez Komisję Europejską.

§9

Bezwzględne uprawnienia osób, których dane są przetwarzane

Gdy piszemy o uprawnieniach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, odnosimy się do niżej opisanych uprawnień. Możliwość skorzystania z poniższych uprawnień jest niezależna od podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych.

Prawo dostępu do danych

Masz prawo do uzyskania od nas potwierdzenia, czy przetwarzamy dotyczące Ciebie dane osobowe. Jeżeli tak jest, masz prawo do uzyskania dostępu do tych danych, a także otrzymania dodatkowych informacji o:

• celach przetwarzania,

• kategoriach odnośnych danych,

• odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności

o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych,

• w miarę możliwości planowanym okresie przechowywania danych, a gdy nie będzie to możliwe, o kryteriach ustalania tego okresu,

• prawie do żądania od nas sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego,

• źródle danych, jeżeli Twoje dane nie zostały zebrane od Ciebie,

• zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla Ciebie.

Po otrzymaniu takiego żądania, jesteśmy zobowiązani dostarczyć kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu. Jeżeli takie żądanie wpływa drogą elektroniczną i jeżeli nie otrzymamy innego zastrzeżenia, informacji udzielimy również drogą elektroniczną.

Prawo do sprostowania danych

Masz prawo do żądania od nas niezwłocznego sprostowania dotyczących Ciebie danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, masz prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.

Prawo do usunięcia danych (bycia zapomnianym)

Masz prawo do żądania od nas niezwłocznego usunięcia dotyczących Ciebie danych osobowych. Mamy wówczas obowiązek bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 30 dni od otrzymania przez MERIMED POLSKA zgłoszenia, usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

• cofnęłaś/cofnąłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych i nie mamy innej podstawy ich przetwarzania,

• wniosłaś/eś skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Ciebie danych,

• Twoje dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,

• Twoje dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego,

• Twoje dane zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego

Prawo do ograniczenia przetwarzania

Masz prawo żądania od nas ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:

• gdy kwestionujesz prawidłowość danych – na okres pozwalający nam sprawdzić ich prawidłowość,

• przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Ty sprzeciwiasz się usunięciu danych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,

• nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,

• wniosłaś/eś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu.

Zautomatyzowane decyzje, w tym profilowanie

Masz prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa.

Prawo nie ma zastosowania, jeżeli ta decyzja:

• jest niezbędna do zawarcia lub wykonania umowy między Tobą, a nami,

• jest dozwolona prawem Unii lub prawem Rzeczypospolitej Polskiej i które przewiduje właściwe środki ochrony Twoich praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów, lub

• opiera się na Twojej wyraźnej zgodzie.

Prawo do wniesienia skargi

Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, do organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl.

Masz prawo do dostępu do danych, do sprostowania danych, do usunięcia danych (bycia zapomnianym), do ograniczenia przetwarzania, oraz by nie podlegać zautomatyzowanym decyzją, w tym profilowaniu. W celu realizacji tego prawa skontaktuj się z MERIMED POLSKA w formie pisemnej na adres: ul. Sobieskiego 39, 42-500 Będzin lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres recepcjat@drgabrielaclinic.pl

§10

Względne uprawnienia osób, których dane są przetwarzane

Gdy piszemy o uprawnieniach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, odnosimy się do niżej opisanych uprawnień. Możliwość skorzystania z nich jest każdorazowo zależna od podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych.

Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie

W przypadku, gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej zgody na to, masz prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnej chwili. Naturalnie, cofnięcie udzielonej zgody nie wpływa na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania danych osobowych.

Prawo do przenoszenia danych

Masz prawo otrzymać dostarczone nam przez siebie swoje dane osobowe, w ustrukturyzowanym i powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Masz również prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód z naszej strony, jeżeli przetwarzanie odbywa się:

• na podstawie zgody lub na podstawie umowy, oraz

• w sposób zautomatyzowany.

Wykonując prawo do przenoszenia danych, masz prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. Prawo to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych.

Prawo do sprzeciwu

W przypadku, gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO, masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania tych danych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.

Wówczas nie wolno nam już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykażemy istnienie:

• ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, przy czym podstawy te muszą być nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Twojej osoby, lub

• podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Także jeżeli wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, wówczas nie będziemy mogli przetwarzać ich do takich celów.

§11

Pliki cookies – wprowadzenie

Strona internetowa Serwisu wykorzystuje pliki cookies. Są to powszechnie stosowane, niewielkie pliki zawierające ciąg znaków, które są wysyłane i zapisywane na urządzeniu końcowym (np. komputerze, laptopie, tablecie, smartfonie) używanym podczas odwiedzania Serwisu. Informacje te są przesyłane są do pamięci używanej przeglądarki, która wysyła je z powrotem przy następnych wejściach na stronę internetową. Pliki cookies możemy skategoryzować z uwzględnieniem trzech metod podziału.

Pod względem celów stosowania plików cookies, rozróżniamy ich trzy kategorie:

• Pliki niezbędne – pliki te umożliwiają prawidłowe działanie Serwisu oraz jego funkcjonalności, np. pliki cookies uwierzytelniające lub zabezpieczające. Bez ich zapisania na Twoim urządzeniu, korzystanie z Serwisu będzie niemożliwe.

• Pliki funkcjonalne – pliki umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Ciebie ustawień i dostosowanie Serwisu do Twoich potrzeb i preferencji, np. w zakresie wybranego języka, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej. Pozwalają one nam na poprawę funkcjonalności i wydajności Serwisu. Bez ich zapisania na Twoim urządzeniu, korzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu będzie ograniczone.

• Pliki biznesowe – do tej kategorii należą np. cookies reklamowe. Umożliwiają one dostosowanie reklam wyświetlanych w Serwisie lub poza nim do Twoich preferencji. Bez ich zapisania na Twoim urządzeniu, korzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu może być ograniczone.

Pod względem czasu ich ważności, rozróżniamy dwie kategorie plików cookies:

• pliki sesyjne – istniejące do końca danej sesji,

• pliki trwałe – istniejące po ukończeniu sesji.

Pod względem rozróżnienia podmiotu administrującego plikami cookies, wyodrębniamy:

• nasze pliki cookies,

• pliki cookies podmiotów trzecich.

§12

Pliki cookies administratora danych

Administrowane przez nas pliki cookies pozwalają na:

• uwierzytelnianie dostępu,

• utrzymywanie sesji po zalogowaniu,

• zabezpieczanie Serwisu przed atakami hakerskimi,

• „zapamiętywanie” przez przeglądarkę zawartości pól uzupełnianych formularzy (opcjonalnie),

• dostosowanie zawartości stron internetowych Serwisu do Twoich preferencji.

Dzięki temu korzystanie z funkcjonalności Serwisu staje się łatwiejsze i przyjemniejsze.

§13

Pliki cookies podmiotów trzecich

• CookieYes - oprogramowanie Consent Management, pozwalające na administrowanie zgodami marketingowymi i dostęp do ustawień cookies w ramach domeny drgabrielaclinic.pl

Wykorzystujemy pliki cookies administrowane przez Google Inc. 1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043, Stany Zjednoczone w ramach usług:

• Google Ads – pozwalają one na prowadzenie i ocenę jakości kampanii reklamowych, realizowanych przy użyciu usługi Google Ads,

• Google Analytics – pozwalają one na ocenę jakości kampanii reklamowych, realizowanych przy użyciu usługi

Google Ads, a także na badanie zachowań i ruchu użytkowników oraz sporządzanie statystyk ruchu,

• Google Maps – pozwalają one na przechowywanie informacji o użytkowniku, które umożliwiają korzystanie

z funkcjonalności map dostępnych w ramach usługi Google Maps. Google Inc. może śledzić lokalizację użytkownika,

• YouTube – pozwalają one na przechowywanie informacji o użytkowniku, które umożliwiają korzystanie z funkcjonalności usługi YouTube. Google Inc. może śledzić odtwarzanie filmów przez Użytkownika.

Zbierane przez Google Inc mają charakter anonimowy i zbiorczy. W szczególności nie zawierają cech identyfikujących (rozumianych jako dane osobowe) użytkowników Serwisu. Korzystając z wymienionych usług zbieramy takie dane jak źródła pozyskania użytkowników odwiedzających Serwis, a także oraz sposób ich zachowania na stronie Serwisu, informacje na temat używanych przez nich urządzeń i przeglądarek, adres IP, domenę, dane demograficzne (wiek, płeć), zainteresowania i dane geograficzne.

Wykorzystujemy pliki cookies stosowane przez Facebook Inc. 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, Stany Zjednoczone. Pliki te mogą być stosowane w celu połączenia Twojego konta w zewnętrznym serwisie społecznościowym Facebook z kontem w Serwisie (o ile udostępniamy taką funkcjonalność i o ile korzystasz z tego konta. Pliki te mogą być również wykorzystywane w celu przetwarzania w serwisie Facebook Twoich czynności wykonanych z użyciem przycisków „Udostępnij” lub „Lubię to”. Przetwarzanie tych czynności może mieć charakter publiczny.

Korzystanie z plików cookies podmiotów trzecich jest uwarunkowane polityką prywatności i plików cookies, stosowaną przez te podmioty. Aktualne zasady podmiotów trzecich w tym zakresie, można znaleźć tutaj:

• CookieYes - Polityka cookies

• Google – Polityka prywatności,

• Facebook – Zasady ochrony prywatności na Facebooku, Zasady dotyczące danych, Pliki cookie i pozostałe technologie pamięci, Zarządzanie prywatnością.

§14

Zgoda na używanie plików cookies i zarządzanie nimi

Zgoda na przetwarzanie plików cookies jest dobrowolna i może zostać cofnięta w każdym czasie. Należy jednak pamiętać, że brak zgody na wykorzystywanie niektórych plików cookies może spowodować ograniczenia w korzystaniu z Serwisu i jego funkcjonalności, a nawet uniemożliwić to korzystanie.

Udzielenie zgody na przetwarzanie plików cookies może nastąpić:

• za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym,

• poprzez użycie przycisku zawierającego oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie plików cookies lub potwierdzenie zapoznania się z jego warunkami.

Najczęściej ustawienia przeglądarki domyślnie dopuszczają umieszczanie plików cookies i innych informacji na urządzeniu końcowym. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie tych plików, konieczna jest odpowiednia zmiana ustawień przeglądarki internetowej. Możliwe jest wyłączenie ich zapisywania dla wszystkich połączeń z danej przeglądarki lub dla konkretnej witryny, a także ich usuwanie. Sposób zarządzania plikami zależy od używanego oprogramowania.

Aktualne zasady zarządzania plikami możesz znaleźć w ustawieniach stosowanej przeglądarki internetowej, a także tutaj:

• Internet Explorer

• Firefox

• Chrome

• Opera

• Safari

§15

Pamięć podręczna

Kiedy korzystasz ze strony internetowej Serwisu, możemy w sposób automatyczny korzystać z pamięci podręcznej zainstalowanej w Twoim urządzeniu. W ramach pamięci lokalnej, możliwe jest przechowywanie danych międzysesyjnie, tj. pomiędzy kolejnymi odwiedzinami strony internetowej Serwisu. Celem korzystania z pamięci podręcznej jest przyspieszenie korzystania z Serwisu, poprzez wyeliminowanie sytuacji, w której te same dane byłyby wielokrotnie pobierane z Serwisu, obciążając tym samym łącze internetowe Użytkownika. Pamięć podręczna może również przechowywać takie dane jak hasło do logowania.

§16

Tagi pikselowe

Wykorzystujemy stosowaną przez Facebook Inc. 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, Stany Zjednoczone technologię tagów pikselowych. Są to elementy publikowane w treściach cyfrowych i umożliwiają rejestrowanie informacji np. o aktywności realizowanej na stronie internetowej, a także ocenę skuteczności

reklam. Zarządzanie tagiem pixelowym Facebook Inc jest możliwe za pośrednictwem serwisu Facebook, w jego

panelu użytkownika. Więcej informacji w tym zakresie, znajdziesz tutaj:

• Facebook – Zasady ochrony prywatności na Facebooku, Zasady dotyczące danych, Pliki cookie i pozostałe technologie pamięci, Zarządzanie prywatnością.

§17

Odnośniki do innych stron internetowych lub oprogramowania

Serwis może zawierać odnośniki do innych stron internetowych lub oprogramowania. Nie ponosimy odpowiedzialności za obowiązujące na tych stronach lub w tym oprogramowaniu zasady przestrzegania polityki prywatności i przetwarzania plików cookies. Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności i plików cookies tych stron lub oprogramowania po wejściu na nie lub przed ich instalacją.

§18

Zmiany polityki prywatności i plików cookies

1. Polityka prywatności i plików cookies wchodzi w życie w dacie opublikowania na stronie internetowej Serwisu.

2. Zmiana Polityki prywatności i plików cookies następuje poprzez publikację jej nowej treści na stronie internetowej Serwisu.

3. Informację o zmianie Polityki prywatności i plików cookies publikujemy w obszarze strony internetowej Serwisu, nie później niż w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia.

Na stronach Serwisu zamieszczamy najbardziej aktualną wersję polityki prywatności i cookies. Data ostatniej aktualizacji: 28.03.2025 r.

Adres

Dr.Gabriela Clinic

Biały Dwór 23

47-430 Rudy

Poczta Kuźnia Raciborska

Logo-gabriela-stopka.svg

+48 575 350 777

recepcja@drgabrielaclinic.pl

Stworzone przez

Sellcentive